Hyödyt asiakkaalle
Kasva kannattavasti
- Asiakas-tuote-myyntikanava kannattavuus
- Route-to-Market valinnat
- Parhaiden tuotemixien myynninedistäminen
- Segmentointi, hinnoittelu ja alennukset
- Kannattavuuspohjaiset kasvustrategiat
Optimoi toimintoja
- Prosessien parantaminen
- Kapasiteetin käyttö
- Resursointi
- Benchmarkkaus
- Parhaat käytänteet
Alenna kustannuksia
- Toimittaja- ja asiakasneuvottelut
- Toimintatapamuutokset
- Toimitusehtojen hallinta
- Minimitilauskoot
- Tehdä tai ostaa -päätökset
Varmista liiketoiminnan oikea suunta ja kannattava toteutus
Ratkaisumme avulla voit systemaattisesti priorisoida kehittämispanostusten sekä korjaustoimien kohteet ja tunnistaa yrityksen menestystekijät. Tämän avulla kykenet paremmin kohdentamaan strategiset painotukset ja resurssit oikeaan suuntaan, kasvattamaan kannattavaa myyntiä sekä optimoimaan liiketoimintaprosesseja.
”WITHOUT PROFITABILITY AND COST ANALYSIS MANAGEMENT IS IN THE DARK…TRANSPARENCY AND ACTION ON CUSTOMER AND CHANNEL PROFITABILITY PRESENTS A REAL OPPORTUNITY FOR STRENGTHENING FINANCIAL PERFORMANCE.”
A KPMG and ACCA Thought Leadership Report – An Eye on Value
Kannattavuusanalyysi
Kannattavuusanalyysi on liikevaihtoa ja myyntikatetta paljon laajempi tarkastelu piilotettujen voittojen ja tappioiden paljastamiseksi. Ottamalla huomioon jokaisen asiakkaan, tuotteen ja myyntikanavan todelliset kustannukset pystyt tekemään muutoksia – toiminnallisia ja taloudellisia – jotka vaikuttavat suoraan tuloslaskelman viimeiselle riville.
Tavoitteena on muodostaa operatiivinen kannattavuusnäkymä asiakkaista, tuotteista ja myyntikanavista. Kaiken pohjana on tapahtumatason tietojen mallinnus todellisten liiketoimintaprosessien mukaisesti. Tällä tasolla nähdään miten eri tilaukset vaativat yrityksen resursseja, kun tilaus kulkee läpi tilaus-toimitusketjun. Vain tällä tasolla asiakkaiden tilauskäyttäytyminen linkittyy suoraan tuotteisiin. Operatiiviset tuloslaskelmat tuovat esiin toiminnan taloudellisesta näkökulmasta ja paljastavat liiketoiminnan kehittämiskohteita sekä prioriteetteja.
Hyödyt yhteenveto
Kohde | Hyöty |
---|---|
Asiakas- ja tuotetuloslaskelmat |
|
Hinnoittelu |
|
Kaikki kustannus- ja kannattavuusraportointi yhdessä mallissa |
|
Prosessit |
|
Myynnin johtaminen |
|
Ennusteet ja skenaariot |
|